Dan orang-orang yang bijaksana itu sentiasa mengambil peluang bukannya sekadar menunggu...

Sunday, September 4, 2011

Esok yang bakal tiba


Kebiasaannya penulis menulis idea motivasi kegagalan untuk diri sendiri dan dimuat naik untuk manfaat dan perkongsian ramai. Namun malam ini seakan-akan kosong dan berlalu begitu sahaja. Mungkin bersedia untuk esok yang mendebarkan. Mungkin juga penulis takut. Mungkin apa sahaja yang bermain di minda.

Seperti pengembara yang lain, esok penulis akan bertolak ke UPM untuk menyambung pengajian. Serta mencari kerja sampingan bagi membiayai pengajian ini. Sayangnya, pencapaian yang membanggakan bukanlah jaminan untuk mendapat pekerjaan. Rezeki dari Allah dan penulis telah mencuba mencari peluang keemasan iaitu di UPM sendiri namun seperti biasa : GAGAL.

Kini pengembara yang kerdil ini perlu bersaing untuk mencari kerja di luar dan perlu lebih fokus untuk pengajian lebih tinggi : Dan itu bukannya sesuatu yang mudah. Kita hanya perlu berusaha dan Allah yang akan menentukan hasilnya.

Harap agar jasad ini mampu bertahan menahan rintangan dan duri yang akan tiba. Semoga esok dan seterusnya memberi sinar bahagia dan mendapat petunjuk dan bimbinganNya. Semoga kita dapat terus melihat nikmat Allah yang maha sempurna dan tidak tertutup dek hati yang gelita...




0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates