Dan orang-orang yang bijaksana itu sentiasa mengambil peluang bukannya sekadar menunggu...

Tuesday, August 16, 2011

Malam Keampunan dan Kecurian


2 malam berturut-turut kejadian pecah kereta di Masjid Jerantut pada malam pertengahan Ramadhan yang dijanjikan Keampunan (Ausatuhu maghfirah)

Tidak dapat dipastikan siapa yang mencuri sama ada Islam mahupun agama lain namun ia amat membimbangkan terutama bagi mereka yang di atas pagar (Nak pergi masjid ke tak)

Namun, sekiranya pencuri itu adalah Muslim, amatlah rugi dengan keberkatan Ramadhan dan segala kelebihan di dalamnya tidak mampu mengubah diri daripada melakukan kejahatan apatah lagi sesama manusia yang mahu mengerjakan ibadah di rumah Allah.

Mungkin juga masjid ini sudah memerlukan kamera litar tertutup untuk menjadi mata-mata. Manusia kini sudah lari dari agamanya seperti mana kalam Rasulullah S.A.W. bila mana seseorang itu beriman dia tidak akan mencuri.

Sama-samalah berdoa agar kita mempunyai niat iklas hadir ke masjid bertujuan beribadah. Jika tidur dalam masjid itu juga dengan niat iktikaf sudah pahala. Namun, jika kita membuat kemungkaran di Rumah Allah ini atau di persekitarannya, ingatlah kita sedang diperhatikan.

Selamat Beribadah.


0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates