Dan orang-orang yang bijaksana itu sentiasa mengambil peluang bukannya sekadar menunggu...

Friday, January 27, 2012

Demi Mata Yang Terbuka



Demi mata yang masih terbuka

Sebelum terlena di kelam gelita

Termenungku melihat bintang malam

Terasa kerdil diri ini

Ditelan langit yang tiada berpenghujung

Aku hanya umpama debu berterbangan



Aku di malam indah yang tiada taranya

Ramai bergembira, sedikit sahaja mengingatiNya

Yang mana satukah menjadi ikutan aku

Mampukah aku mengharungi malam ini

Dengan memikul dosa dari celik mata

Terkapai kelemasan sehingga terpejam kembali



Demi mata yang masih terbuka

Aku merintih pada yang Maha Mendengar

Leraikanlah kesangsian di hati

Sesungguhnya nikmat dari kedua mata

Tidak setanding dengan dunia fana

Kerana akan tiba masa aku pergi

Hanya rahmatMu yang aku impi



Demi mata yang masih terbuka

Aku tidak pasti esok akan masih terbuka

Malam ini pasti menjadi catatan

Tidak aku lepaskan walau beribu halangan

Kerana bila esok menjelma

Dan mata aku masih terlena

Malam ini pasti menjadi penentuan





0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates