Dan orang-orang yang bijaksana itu sentiasa mengambil peluang bukannya sekadar menunggu...

Monday, July 11, 2011

Gagal & Berjaya (Mimpi & Realiti)




Aku sering bermimpi,


Tentang satu tempat yang jauh


Seakan-akan ia mengalu-alukan kedatanganku


Dan menunggu aku untuk


Orang ramai mula bersorak


Apabila melihat kehadiranku sebagai wira


Satu suara yang terus berkata


‘Mengapa engkau masih di situ’




Aku sering bermimpi


Dan mimpi itu tidak menjadi realiti


Aku bertanya tentang masa depan


Adakah tempat itu destinasiku?


Adakah mereka akan bersamaku?


Untuk membantu menghadapi apa jua rintangan




Aku melihat tempat itu


Ada liku-liku dan banyak persimpangan


Setiap langkah itu akan memberikan aku kekuatan


Apabila aku melangkah setapak


Aku tidak lagi boleh berundur


Jalan itu adalah jalan yang tidak diketahui


Aku rasakan mimpi ini sangat panjang




Sampai bila aku harus bermimpi


Dan dalam mimpi itu aku masih menanti


Adakah seribu tahun akan mengubah segalanya


Atau mungkin seumur hidup aku merana


Aku pernah gagal dan kecewa


Dalam gelita aku meratapi cahaya


Dan kini aku terpaku di sini


Dalam mimpi yang tidak mahu pergi




Aku menoleh ke belakang dan tidak ada sesiapa


Mereka semua berada di depanku


Dan aku melangkah ke landasan itu


Aku tahu aku perlu mencuba


Tidak kira rebah dan jatuh aku pasti berjaya


Siapa yang tidak pernah gagal dan kecewa?

Siapa yang tidak pernah meratapi cahaya?


Yang penting adalah bangun dan terus berusaha.




Terjaga aku dari mimpi itu


Dan aku akan menjadikannya realiti.



0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates