Dan orang-orang yang bijaksana itu sentiasa mengambil peluang bukannya sekadar menunggu...

Thursday, July 28, 2011

HPA : Futuristik


Ramai yang bertanya dan berkata kepada penulis, mengapa perlu bersusah payah untuk HPA yang tidak seberapa ini. Bekerja sebagai sampingan dan tambahan untuk hasil yang tidak sampai seratus sebulan.

Maka, saya menjawab, "Inilah perjuangan yang saya pilih. Berbanding perniagaan yang lain, saya lebih jelas tentang HPA dan yakin satu hari saya akan berjaya. Di atas kertas, target tahunan memang tidak pernah dicapai. Tipulah jika saya kata saya tidak kecewa."

"Tetapi manusia mana yang tidak pernah kecewa, gagal dan kecundang. Jika tidak mencuba saya tetap tidak mendapat apa-apa. Apa salahnya jika mencuba. Target tahun lepas sudah berlalu dan tumpukan kepada tahun mendatang."

Sekarang adalah zaman langit terbuka. Perniagaan dan kehidupan selain terteraskan agama perlu sikap FUTURISTIK : Membaca dan menjangkau masa depan. Banyak membantu untuk kembangkan bisnes dan jaringan. Antaranya adalah :-)

1. Masa yang berharga sudah berlalu, kini tiba masa untuk kita menentukan harga masa depan kita.

2. Mereka yang hanya memandang masa lampau pasti terlepas masa depan.

3. Jika anda menandu di jalan yang biasa anda pandu, anda akan tiba di destinasi yang anda selalu tiba.

4. Pada masa kita berhenti risaukan tentang masa depan, masa itulah kita patut mula risaukan diri kita.

5. Biarkan masa lampau itu berlalu. Selagi ia tidak berlalu, masa depan tidak akan menjelma.

p/s : Selamat mencuba..





0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates