Dan orang-orang yang bijaksana itu sentiasa mengambil peluang bukannya sekadar menunggu...

Friday, July 1, 2011

Nuffnang : Selamat tinggal.


Ramai yang menasihati saya bahawa dengan blog boleh mendatangkan pulangan lumayan. Salah satu caranya adalah dengan mempromosikan web Nuffnang sebagai iklan sampingan. Maka setiap kali ada belian, secara tidak langsung pemilik blog akan mendapat bayaran sampingan.

Namun, sejauh manakah iklan ini membantu pemilik blog dan pembaca? Dengan iklan wanita-wanita non muslim yang berpakaian seksi mampukah ia dimuatkan dalam blog untuk tujuan komersial? Mampukah kita sekadar membaca tulisan atau artikel di tengah blog ini tanpa memandang ke arahnya?

Jawapannya sudah pasti tidak!! Rezeki itu datang dari Allah. Kita perlu berusaha mendapatkannya dengan jalan yang diredhainya. Tidak perlu meng'upload' iklan itu sedangkan kita berusaha ke arah kebaikan. sekiranya ada yang membeli dan kita mendapat komisen, sudah tentu ia tidak bertepatan dengan kehendak agama yang kita jadikan pakaian sehari-harian ini.

Maka, dengan mengharap redha Ilahi, saya menamatkan Nuffnang. Moga ada rezeki yang akan muncul 'Min Haithu La Yahtasib' . Sekian..

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates